Tuesday, March 21, 2006

jag kan oxo blogga loggar

mattias rost says:
vad är subtractive synthesis?
steffo says:
nildon betyder inget särskilt.
steffo says:
subtractive synthesis hittar du nog på wikipedia. ska jag länka? :)
mattias rost says:
javisst!
steffo says:
jobblo
steffo says:
:)
mattias rost says:
alltså, länka på sidan
steffo says:
ja, jobblo. men jag är på väg :)
mattias rost says:
jag är inte helt med på skillnande. men är skillnaden att typ fm är bottom up och subtractive är top down... typ?
steffo says:
hm. njase
steffo says:
njase
steffo says:
??
mattias rost says:
njase!
mattias rost says:
jag förstår precis!
steffo says:
subtractiv synthes bygger på att man tar ett ljud och skär bort saker i det för att få det ljud man vill ha
mattias rost says:
top down
steffo says:
jaså?
mattias rost says:
fm tar en grundton och slänger på massa mer meck och får ett nytt ljud. bottom up
mattias rost says:
så tänkte jag =)
steffo says:
haha
steffo says:
inte riktigt vad termerna betyder när man talar t.ex. design :)
steffo says:
sidan är uppdaterad iaf!
mattias rost says:
so what? de är ju ord som allt annat!
mattias rost says:
=)
steffo says:
haha
mattias rost says:
tror jag ska ersätta wikipedias beskrivning av fm och subtractive med det vi skrivit
steffo says:
hahaha
steffo says:
på den svenska iaf
steffo says:
pejsta loggen bara
steffo says:
:)
mattias rost says:
precis

0 Comments:

Post a Comment

<< Home